Nieuws

Pieter Marchand Uncategorized 09/03/2022

In Aalst bouwt Jan De Nul aan zijn eigen Head Quarters. Dankzij het BEO-veld en de andere modernste duurzame technieken, is dit prachtige gebouw helemaal klaar voor de toekomst. ūüĆŅ

Opdrachtgever en hoofdaannemer: Jan De Nul .

Architect: Philippe Samyn and Partners.

Veiligheidsco√∂rdinator: EvoPlus ūüĎ∑.

                                     

 

Eandistip

Pieter Marchand Projecten, Veiligheid 11/12/2021
De betonwerken voor de centrale kern van de nieuwe parkeertoren in Mechelen zijn bijna klaar. Daarna kunnen de montagewerken starten voor deze moderne combinatie van parkeertoren met kantoren op de bovenste verdiepen. Het wordt zonder twijfel een blikvanger tijdens het binnenrijden van Mechelen.
Opdrachtgever: Kairos – Montreal.
Architect: Archipelago.
Hoofdaannemer: BAM Interbuild.
Veiligheidscoördinator: EvoPlus.

Vernieuwen Spoorlijn Ronse – Oudenaarde

Pieter Marchand Uncategorized 10/10/2021

Op lijn 86 / L86 Ronse – Oudenaarde wordt de spoorlijn vernieuwd, incl. tunnel Louise Marie en verschillende spoorwegbruggen in Oudenaarde.

Er wordt dag en nacht hard gewerkt om het project zo snel mogelijk rond te krijgen.

Opdrachtgever: Infrabel

Veiligheidscoördinator: EvoPlus bv

KORTRIJK – stationsomgeving – KOS 19

Pieter Marchand projecten 03/06/2021 Leave a reply

Tijdens de paasvakantie 2021 werden alle sporen, ballast en signalisatie verwijderd nabij het station van Kortrijk. De spoorwegbedding werd voorzichtig afgegraven, rekening houdend met het risico op een bodemvervuiling en oude vliegtuigbommen. De nieuwe bus- en fietserstunnel werd op zijn plaats geschoven. Alle sporen, wissels en signalisatie werden opnieuw opgebouwd boven de nieuwe tunnel. Er werd dag en nacht doorgewerkt. En dat netjes binnen de planning, een waar huzarenstuk!

Opdrachtgevers: NMBS en Infrabel

Aannemers: Jan De Nul Group en Mobix

Veiligheidscoördinatie: EvoPlus

Mechelen Eurostation

Pieter Marchand Projecten, Veiligheid 26/04/2021 Leave a reply

In Mechelen is men volop bezig met de verdere afwerking van een nieuw stuk ringweg. Drie kruispunten worden volledig heraangelegd, incl. tunnels en bruggen voor fietsers. Verder worden de tunnels onder de vaart ook verder afgewerkt en klaargemaakt voor verkeer. Na afwerking zal dit een enorme stap vooruit zijn voor de mobiliteit in Mechelen, en voor de bereikbaarheid voor het gloednieuwe station.

Opdrachtgever: Eurostation РAannemer: Franki + Willemen РVeiligheidscoördinator: EvoPlus.

Bouwen loods voor Defensie

Pieter Marchand Projecten, projecten, Veiligheid 05/03/2021

In Melsbroek wordt voor de nieuwe transportvliegtuigen A400M ‚úąÔłŹ van Defensie een ruime, moderne loods gebouwd. In deze loods zal ook de nog grotere A330 haar onderhoud krijgen. Het grootste spant van 183ton werd eind februari naar zijn plaats gehesen. Een indrukwekkende operatie die tot een goed einde werd gebracht. Opdrachtgever: Defensie. Architect: Styfhals & Partners. Hoofdaannemer: Democo Bouwbedrijf. Veiligheidsco√∂rdinator: EvoPlus.

Het Waterbouwkundig Laboratorium in Borgerhout

Pieter Marchand projecten 23/12/2020

 

Het Waterbouwkundig Laboratorium in Borgerhout ondergaat momenteel een grote metamorfose. Naast de afbraak van enkele oude bijgebouwen, zullen een nieuwe toren en een L-vormige kantoorlus aan de locatie worden toegevoegd. Het ontwerp is van de hand van Achtergael Architecten en ook studiebureaus Mouton, PCR en Daidolos Peutz zijn ingeschakeld.

Opdrachtgever: Vlaamse Overheid  |  Architect: Achtergael Architecten  |  Hoofdaannemer: Antwerpse Bouwwerken  |  Veiligheidscoördinator: EvoPlus

Vernieuwen wissels met een track layer

Pieter Marchand Uncategorized 19/08/2020

Een track layer is een mooi staaltje van de modernste technieken om snel, nauwkeurig en veilig wissels te plaatsen

Het préfabelement wordt aan verschillende voorziene hijsogen omhoog gehesen.

De tracklayer manoeuvreert naar de nieuwe locatie. Daar wordt het préfabelement voorzichtig en nauwkeurig op zijn definitieve locatie geplaatst.

Het voordeel van een tracklayer ten opzichte van een mobiele kraan, is dat een track layer kan werken onder de bovenleidingen. De bovenleidingen moeten dus niet verwijderd worden om een wissel te vernieuwen.

Aarzel zeker niet om contact met ons op te nemen. We maken graag een vrijblijvende offerte op.

Bedankt voor uw mail.

We behandelen deze zo spoedig mogelijk.

Vriendelijke groeten,

Pieter Marchand

Geef ons een seintje!
Kantoor EvoPlus

Vogelkersstraat 5 – 9700 Oudenaarde

0471 76 44 51

info@evoplus.be